تفاهمنامه ارائه خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه و خدمات مراکز داده
کارگروه میزبانی وب گروه اینترنت
سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران
شرایط سرویس
کلیه کاربران سرویسهای پرسیسهاست و کلیه اشخاص پس از تهیه هر یک از سرویسهای پرسیسهاست، موظف به رعایت کامل شرایط سرویس پرسیسهاست هستند. ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق سایر کاربران اینترنت و تطابق با قوانین حاکم بر محیط سرویسدهندگانی است که پرسیسهاست از سرویس آنها استفاده میکند. این شرایط جامع و کامل نبوده و پرسیسهاست حق اضافه، حذف یا تغییر بندهای آن را در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آنها در وبگاه http://www.PersisHost.ir برای خود محفوظ میدارد. هرگونه شکایت و گزارش در مورد تخطی کاربران از این شرایط میبایست از طریق ایمیل یا دورنگار بهصورت کتبی به پرسیسهاست اعلام گردد.
فصل 1: تعاریف
1.1 خریدار کسی است که بهعنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس مینماید.
1.2 سرویس: هر یک از خدمات ثبتی، نرمافزاری، فنی و ارتباطی قابلارائه توسط گروه پرسیس
1.3 پرتال کاربران: وبگاهی به آدرس http://www.PersisHost.ir/members که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب میتواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده؛ آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبتشده و قابلویرایش و بهروزرسانی است.
1.4 پرتال پشتیبانی: وبگاهی به آدرس http://www.PersisHost.ir/members/submitticket.php که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیلهای خریداران و سایر کاربران با گروه پرسیس در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابلپیگیری است.
1.5 تعرفه: فهرست کامل سرویسهای قابلارائه همراه با ویژگیها و محدودیتها و قیمتها بهنحویکه خریدار کاملاً آگاه گردد.
1.6 Spam (هرزنامه): ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.
1.7 Spam Cop: وبسایت شناسایی و مقابله با spam (https://www.spamcop.net)
1.8 IDC: مرکز خدمات دادهای اینترنت Internet Data Center
1.9 تحویل خدمات: ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویسهای خریداریشده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و گروه پرسیس
1.10 کاربر وبسایت: کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وبسایت خریدار را مشاهده و مرور میکنند.
1.11 منابع RAM: میزان استفاده از حافظ اصلی سرور یا سرورهایی که به وبسایت خریدار سرویسدهی میکنند برحسب مگابایت وقتیکه کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت میباشند.
1.12 منابع CPU: میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وبسایت خریدار سرویسدهی میکنند جهت پردازش درخواستها و اجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت بهکل توان پردازنده سرور بهصورت درصد وقتیکه کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت میباشند.
1.13 Diskspace: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایلهای خریدار اعم از وبسایت، ایمیلها، پایگاههای داده و همچنین لاگهای آنها توسط یک وبسایت مصرف میگردد.
1.14 Bandwidth: میزان ردوبدل اطلاعات بین کاربران وبسایت و سرور جهت نمایش و عملکرد یک وبسایت برحسب مگابیت بر ثانیه. همچنین میزان ردوبدل اطلاعات بین دو سرور درصورتیکه این اطلاعات بهمنظور سرویسدهی به کاربران آن وبسایت باشد.
1.15 Data Transfer: میزان تجمعی ردوبدل اطلاعات بین کاربران وبسایت و سرور یا سرورهای سرویسدهنده به وبسایت خریدار برحسب مگابایت در 30 روز گذشته.
1.16 بالا بودن سرور: در دسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل 2 نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قرار دارد باید پاسخ آزمونهای زیر مثبت باشد:
1.16.1 وب سرور: ping عمومی سرور یا پاسخدهی سرور روی پورت 80 از طریق telnet
1.16.2 ایمیل سرور: ping عمومی سرور یا پاسخدهی سرور روی پورت 25 یا 110 از طریق telnet
1.16.3 دیتابیس سرور: پاسخدهی سرور روی پورت ms sql server و my sql
1.17 Uptime: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویسدهنده به وبسایت خریدار در شبکه اینترنت بالا میباشند بهکل مدت قرارداد سرویسدهی به درصد، درصورتیکه وبسایت یا برخی از سرویسها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمیشود.
فصل 2: هویت
2.1 هویت گروه پرسیس: گروه پرسیس بانام تجاری پرسیسهاست به شماره ثبت …، ثبت تهران و به شماره مجوز فعالیت … سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، با آدرس وبگاه http://www.PersisHost.ir که در این توافقنامه گروه پرسیس نامیده میشود.
2.2 هویت خریدار: خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران گروه پرسیس وجود دارد و سرویسهای خریداریشده تحت حساب وی مدیریت میشود.
2.3 در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تامالاختیار در پرتال کاربران معرفی میگردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیهشده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و گروه پرسیس در صورت عدم دریافت اعلام کتبی مسئولیتی نسبت به حقوق و عملکرد مالکیتی و مسئولیتی خریدار نخواهد داشت.
2.4 برای حفظ حقوق قانونی خریداران، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و درخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات، به گروه پرسیس میباشند. درصورتیکه گروه پرسیس، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل و تسریع امور، اقدام به دریافت و کنترل این مدارک ننماید پسازآن حق دریافت این مدارک همواره برای گروه پرسیس محفوظ بوده و با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به گروه پرسیس، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب میشود و ضمناً عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیماً بر عهده خریدار خواهد بود. گروه پرسیس مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاء خریداران و نمایندگان آنها ندارد.
2.5 خریدار اذعان مینماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائهشده و آدرسها و شماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگهداشتن آنها در پرتال کاربران میکوشد. گروه پرسیس حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از خریدار دریافت نماید. گروه پرسیس حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.
2.6 مالکیت سرویس و کلیه مسئولیتها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خریدار و یا نماینده خریدار هریک به تنهائی است.
2.7 درصورتیکه به درخواست مشتری و در راستای کاهش هزینه و یا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، بهجای مشخصات خریدار مشخصات گروه پرسیس ارائهکننده خدمات، ثبتشده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیتهای قانونی بر عهده خریدار خواهد بود.
فصل 3: نحوه ارتباط طرفین باهم
3.1 روش ارتباطی مستند گروه پرسیس با خریدار، آدرس ایمیل خریدار و پاسخ به تیکتهای پرتال پشتیبانی که حساب کاربری وی در پرتال کاربران ثبتشده است، خواهد بود.
3.2 روش ارتباطی مستند خریدار با گروه پرسیس، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی با دریافت شماره پیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از گروه پرسیس خواهد بود.
3.3 استفاده از ایمیل توسط خریدار برای تسهیل انجام کار مقدور بوده لیکن روش مستند در موارد شبهه انگیز برای خریدار محسوب نمیگردد.
3.4 گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییریافته خود را از طرق معتبر به اطلاع گروه پرسیس نرسانده است ندارد.
فصل 4: تغییرات
4.1 تغییرات توافقنامه: توافقنامه استفاده از خدمات گروه پرسیس تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بینالمللی و توافقات مجامع بینالمللی ناظر بر سرویسهای قابلارائه گروه پرسیس و ازآنجاکه این قوانین و توافقات در سطح کشور و بینالملل بهطور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، گروه پرسیس حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ میداند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وبسایت گروه پرسیس در دسترس عموم خواهد بود. ضمناً گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به اطلاعرسانی نفربهنفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار میبایست موارد را عنداللزوم با مراجعه به وبسایت گروه پرسیس کنترل نماید.
4.2 تغییرات تعرفه:
4.2.1 در صورت تغییر تعرفه در حین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقا در سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمتهای جدید خواهد بود. لیکن خدمات خریداریشده با تعرفه قبلی تا پایان دوره آن ارائه میگردد.
4.2.2 هزینههای کارشناسی نیروی فنی و یا سایر خدماتی که در هنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداریشده موردنیاز واقع میگردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار است.
4.2.3 ارتقاء سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام میگیرد و هزینه آن معادل تفاضل هزینه دو سرویس به نسبت روزهای باقیمانده از طول مدت سرویس است، که بهصورت خودکار توسط پرتال کاربران محاسبه میگردد.
4.2.4 سرویسهای خریدار تنها در ابتدای دوره جدید و به درخواست خریدار درصورتیکه امکانات و منابع استفادهشده توسط وی متناسب با بسته میزبانی موردنظر باشد، تنزل داده میشود.
4.2.5 تغییرات تعرفه از طریق وبسایت منعکسشده و خریدار موظف به تبعیت از آن برای سفارشهای جدید است مگر اینکه پیشفاکتور مهلتداری در اختیار باشد که قبل از تغییرات تعرفه برای وی صادر گشته باشد.
4.3 تغییرات فنی: گروه پرسیس برای بهبود کیفیت خدمات حق انجام تغییرات فنی، سختافزاری، نرمافزاری یا شبکهای را در سرویسهای ارائهشده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تأثیر قرار میدهد گروه پرسیس موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وبسایت گروه پرسیس، پرتال کاربران یا پرتال پشتیبانی و یا ارسال خبرنامه به آدرس Email خریداران اطلاعرسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید. هرگاه به دلیل موارد ضروری، گروه پرسیس امکان اطلاعرسانی را از دست بدهد و یا فوریتهای فنی وی را ناچار به این امر نماید مسئولیتی برای اطلاعرسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت ضمناً خریدار به گروه پرسیس وکالت میدهد تا درزمان موردنیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیتهای سختافزاری و نرمافزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویسهای میزبانی آن نماید.
4.4 تغییرات مالکیت: تغییرات مالکیت سرویس از طریق درخواست کتبی خریدار یا نماینده وی و یا ارسال ایمیل درخواست مذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری در پرتال کاربران انجام میگردد.
4.4.1 گروه پرسیس در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.
4.4.2 گروه پرسیس میتواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.
فصل 5: تحویل خدمات
5.1 نحوه تحویل:
5.1.1 پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداریشده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل و یا برگه سرویس به خریدار اطلاع داده میشود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل موردنظر مانع تحویل سرویس نمیگردد.
5.1.2 خریدار درصورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر 2 روز پس از پایان زمان تحویل مجاز بهصورت کتبی و با امضا نامه، مراتب را به بخش فروش گروه پرسیس اعلام نماید.
5.1.3 در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، گروه پرسیس مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا 2 برابر خواهد بود.
5.1.4 خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداریشده تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن 2 برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. بهعنوانمثال چنانچه زمان تحویل 7 روز باشد در صورت عدم تحویل، خریدار تا 14 روز مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نیست.
5.1.5 گروه پرسیس مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از سرویس خریداریشده و تحویلشده ندارد.
5.1.6 سرویسهای مرتبط با دامنهای که توسط گروه پرسیس ثبت و یا تمدید نشدهاند و نزد ثبتکننده دیگری میباشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویلشده فرض میگردند.
5.2 حداکثر زمان تحویل
5.2.1 حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای گروه پرسیس که با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالات ممکن است به شرح ذیل است.
- سرور اختصاصی 10 روز کاری
- خرید نرمافزار خارجی 7 روز کاری
- ثبت دامنه 2 روز کاری
- سرویس میزبانی 2 روز کاری
- راهاندازی نرمافزار 7 روز کاری
- خدمات طراحی پوسته و وبسایت بسته به زمان اعلامشده در فاکتور یا قرارداد
5.2.2 در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریفشده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضا ذیل نامه به بخش فروش گروه پرسیس و دریافت رسید ارسال است.
5.2.3 پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه و کلمه عبور کنترل پانل آن به خریدار، به دلیل سلب امکان نظارتی از گروه پرسیس، گروه پرسیس هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت.
5.2.4 در مورد ثبت دومینهای ir که میبایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تأیید و فعال گردد با توجه به اینکه بهطورکلی گروه پرسیس کنترلی در زمان تأیید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدتزمان تأیید دامین به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار میگیرد.
5.3 تطابق با سفارش: در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائهشده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به گروه پرسیس اعلام نموده و گروه پرسیس موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر این صورت مسئولیت گروه پرسیس صرفاً محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس مندرج در فاکتور است و زمان سرویسدهی افزایشی نخواهد یافت.
فصل 6: امنیت و محرمانگی
6.1 بهطورکلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیطهای ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه گروه پرسیس تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات بهصورت محرمانه مینماید، بااینحال از جانب احتیاط از خریداران میخواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را ناامن فرض نمایند. گروه پرسیس هیچگونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمیپذیرد.
6.2 گروه پرسیس با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویسهای خود است.
6.3 گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرمافزارها، application ها و یا برنامههای مورداستفاده خریدار ندارد.
6.4 گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده مابین خریدار و سرورهای خود ندارد.
6.5 گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویسهای خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.
6.6 گروه پرسیس موظف به رعایت محرمانگی کلیه دادهها و نرمافزارهای موجود در سرویس خریدار است و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
6.7 گروه پرسیس تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین خریداران انجام میدهد ازاینرو گروه پرسیس نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار ازلحاظ نگهداری امنیت حساب خود است مسئولیتی ندارد.
6.8 در صورت نیاز مشتری جهت برطرف کردن مشکلات نرمافزاری و امنیتی برنامهها، گروه پرسیس بنا به حجم کار مجاز به دریافت هزینه اضافه جهت رفع عیب نرمافزاری مشتری است.
فصل 7: مرجع قضاوت
در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است بدواً نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومی و یا دفتر مدیریت گروه پرسیس اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد. در صورت عدم حصول نتیجه پس از 15 روز کاری، خریدار میتواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را موردبررسی و رسیدگی قرارداد. ضمناً خریدار و گروه پرسیس نظر این شورا را بهعنوان حکم مرضیالطرفین پذیرفته و حق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.
فصل 8: فعالیتهای غیرمجاز خریدار
تخطی از هر یک از شرایط درجشده در ذیل موجب تعلیق سرویس میشود. گروه پرسیس تنها تشخیصدهنده تخطی از شرایط مندرج است. گروه پرسیس حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویسدهی را برای خود محفوظ میدارد. زمانی که گروه پرسیس از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا میکند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار بهصورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسیها گروه پرسیس بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود همچنین گروه پرسیس در صورت لزوم حق پیگرد قانونی شکایت و اخذ خسارت از متخلف را نیز برای خود محفوظ میدارد. هرگونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی ازنظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب میگردد. گروه پرسیس هیچگونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به گروه پرسیس، سایر مشتریان گروه پرسیس و یا IDC سرویس موردنظر خواهد بود:
- استفاده از نرمافزارهای بدون رعایت حق کپیرایت ایران و بینالمللی.
- نصب و یا استفاده برنامهای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.
- ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند exe, com, bat, vbs و امثالهم و در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای خریدار حذف میشود و با خریدار بر طبق ضوابط برخورد میگردد
- خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورسهایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نیست.
- استفاده از برنامههای ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویسهای دیگر گروه پرسیس و سایر خریداران گردد.
- وجود فایلهای حاوی ویروس عمداً و یا سهواً در فضای سرویس مورد خریداری
- ارسال هرزنامه (Spam) عمداً و یا سهواً (ملاک، گزارش Spam cop یا سایتهای مشابه و یا بررسی تیم فنی گروه پرسیس است) حتی اگر از سرویس میل سرویسدهنده ثالثی استفادهشده باشد.
- ارسال ایمیل بهصورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر 150 ایمیل در روز و 30 ایمیل در 60 دقیقه مجاز است بهشرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل وجود داشته باشد).
- در صورت ارسال اسپم، سرویس به مدت 24 ساعت و حداکثر یک هفته مسدود خواهد شد.
- گزارش فنی گروه پرسیس و یا IDC که سرور میزبانی در آن است نسبت به انجام اعمال مغایر قانون گروه پرسیس.
- عدم رعایت قانون جرائم رایانهای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون است)
- انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات گروه پرسیس به خریدار و یا سایر خریداران گردد.
- استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در دستگاههای اشخاص ثالث.
- راهاندازی mail server Open relay.
- انجام فعالیت IRC
- عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیصیافته در هر سرویس.
- مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه. در صورت بروز چنین مسائلی گروه پرسیس حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ میدارد. نمونههایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل میشود: دسترسی یا استفاده غیرمجاز از دادهها، سیستم یا شبکه، ازجمله هرگونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیبپذیری یک سیستم یا شبکه، مداخله در خدمات ارائهشده به هر کاربر، میزبان یا شبکه، شامل: تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامههای الکترونیکی، تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وبسایتها بدون مجوز از مالکان آنها و …
فصل 9: محدوده استفاده از منابع CPU, Ram, Disk space, Data transfer, Traffic و …
9.1 گروه پرسیس در تعرفه خود و یا در سایت این موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویسهای گروه پرسیس برای عموم سرویسها در تعرفه درجشده است. لیکن موارد زیر نیز باید در نظر باشند.
- حداکثر CPU در میزبانی اشتراکی 10% در بازه زمانی 1 دقیقه
- حداکثر Ram در میزبانی اشتراکی 100 مگابایت
- حداکثر Data Transfer مجاز بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه
- حداکثر Disk Space بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه
- حداکثر Bandwidth لحظهای در میزبانی اشتراکی 2 مگابیت در ثانیه
9.2 ملاک تشخیص، نرمافزارهای کنترلی و واحد فنی گروه پرسیس خواهد بود.
9.3 گروه پرسیس در صورت تجاوز منابع سرویس کاربر از حدود تعیینشده، حق قطع سرویس بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خریدار خواهد رساند. در این صورت، گروه پرسیس، پس از ارتقا سرویس توسط خریدار و یا کاهش مصرف، اقدام به ارائه سرویسدهی خواهد نمود.
9.4 درصورتیکه خریدار در استفاده از برخی منابع که قابلاندازهگیری نیستند از حد استاندارد سرویس تجاوز نماید به تشخیص بخش فنی، گروه پرسیس حق قطع سرویس تا تعیین تکلیف جدید را دارد.
فصل 10: محتوا
10.1 سرویسهای گروه پرسیس میبایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هرگونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیماً به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد میتواند شامل موارد زیر باشد (البته محدود به موارد زیر نیست)
- قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپیرایت بدون مجوز
- استفاده غیرمجاز از علائم و اسامی تجاری دیگران
- استفاده غیرمجاز از لوگوهای دیگران
- هرگونه تخلف از قانون جرائم رایانهای ایران
- اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
- انتشار اکاذیب علیه دیگران
- کلاهبرداریهای اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود
- سایتهای فعال درزمینه HYIP و یا دارای سیستم هرمی
- فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیرمجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد
- سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناختهشده تروریست بینالمللی
- استفاده از سرویسهای گروه پرسیس برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر رویدادههای مرتبط با مسائل جنسی و غیراخلاقی به هر شکل
10.2 مسئولیت محتوای درجشده در سرویس تأمینشده خریدار و یا متصل به دامنه خریداریشده از گروه پرسیس تماماً بر عهده خریدار است. این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد و سهو و یا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام میپذیرد خواهد بود.
10.3 در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانهای جبران کلیه خسارات و هزینههای مادی و معنوی کلی و جزئی وارد بر گروه پرسیس در پاسخ گوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.
10.4 گروه پرسیس بر طبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها و اقامه دعوا و ارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود و یا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.
فصل 11: مسئولیت خریدار
11.1 خریدار موظف است که کلیه مواد توافقنامه، ضوابط گروه پرسیس و قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. در صورت عدم رعایت، گروه پرسیس حق قطع سرویس بهصورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی و دریافت خسارت از خریدار را دارد و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه وارده بر گروه پرسیس است همچنین هیچوجهی بابت فسخ سرویس و یا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.
11.2 خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیهشده میباشند همچنین میبایست به حقوق سایر خریداران گروه پرسیس احترام بگذارند. گروه پرسیس حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریداران که بهصورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران میگردد را برای خود محفوظ میدارد. ضمناً خریدار حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت
11.3 بهغیراز آن دسته از قوانین که مستقیماً به نحوه استفاده از سرویس برمیگردد که با پایان سرویس به پایان میرسد. بندهای دیگر قوانین پابرجا بوده و خریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی و حقوقی گروه پرسیس خواهد بود.
11.4 کلیه مسئولیتهای عدم استفاده صحیح از سرویس خریداریشده با خریدار است و گروه پرسیس تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلامشده دربستههای میزبانی خود است.
فصل 12: تضمین و پشتیبانی
12.1 گروه پرسیس معادل 7 روز تقویمی از زمان خرید دارای تضمین برگشت پول بدون شرط برای سرویس میزبانی وب خود است؛ و ازاینرو پسازاین زمان، تضمین به سرویس مذکور خریدار تعلق نمیگیرد.
12.2 گروه پرسیس تنها مسئولیت سرویسدهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار و برنامهنویسی وب و نرمافزارها و مشکل دامنهای که نزد دیگران ثبتشده است مسئولیتی متوجه گروه پرسیس نیست.
12.3 ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی و یک سایت Tracer معتبر که باید توسط گروه پرسیس تائید شده باشد، است.
12.4 زمان اختلال در سرویس خریدار در صورت درخواست کتبی وی با اعلام مدت اختلال و تائید واحد فنی درصورتیکه میزان تجمعی آن از ابتدای دوره از 0.2% کل دوره بیشتر باشد به مدت سرویس افزوده میگردد.
12.5 ارائه خدمات پشتیبانی در گروه پرسیس بر مبنای پرتال پشتیبانی و بهصورت 24 ساعته و هفت روز هفته است. ضمناً به درخواستهایی که از طریق ایمیل و یا تلفن اعلام گردد نیز رسیدگی میشود. خدمات پشتیبانی از طریق تلفن در ساعات و روزهای کاری 9 الی 17 شنبه تا چهارشنبه و 9 الی 12 در روزهای پنجشنبه انجام میگردد.
12.6 نحوه ارتباط مستند خریدار برای درخواستهای تضمین و پشتیبانی باید از طریق پرتال پشتیبانی باشد که زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی و هویت خرید مشخص باشد.
12.7 عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی میبایست بهسرعت (ظرف 24 ساعت) از زمان وقوع به واحد شکایات و یا دفتر مدیریت از طریق پرتال پشتیبانی اعلام گردد.
12.8 سرویسها و رویه عمومی گروه پرسیس بر اساس استاندارد فنی بینالمللی و مصالح گروه پرسیس تعریفشده و برای خریدار خاص غیرقابلتفکیک و تغییر است و خریدار موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس به عملآورده باشد.
12.9 گروه پرسیس مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداریشده با نیاز مشتری ندارد.
12.10 گروه پرسیس نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرمافزارهایی را که مورد تائید بخش فنی نیست مسئولیتی ندارد.
12.11 میزان مسئولیت گروه پرسیس در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیرمستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات خریدار محدود به بند خسارات این قانون خواهد بود.
12.12 حداکثر زمان پاسخگویی به تیکتها و درخواستهای پشتیبانی 24 ساعت پس از ثبت آن است. درخواستها و مشکلاتی که نیاز به بررسی بیشتر و پیگیری داشته باشد، حداکثر طی 7 روز پاسخ داده خواهد شد.
فصل 13: ضوابط خاص دامنه
13.1 تمدید یک دامنه تاریخ گذشته در صورت امکان تمدید، ممکن است دارای جریمه تأخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبتکننده اصلی و ضوابط گروه پرسیس اخذ میگردد.
13.2 تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه،whois های بینالمللی است. (در خصوص دامنههای ir. استعلام از ثبتکننده مستند خواهد بود.)
13.3 اگر در سفارش خریدار، دامنهای باشد که ثبتکننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنهای به گروه پرسیس باشد که به هر دلیل انجام نگردد، گروه پرسیس تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا انتقال آن دامنه بهحساب خریدار در پرتال کاربران است.
13.4 در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از گروه پرسیس از طریق پرتال کاربران، گروه پرسیس حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را ندارد.
13.5 ازآنجاکه گروه پرسیس ثبت و تمدید دامنه و انتقال برای خریدار را بهصورت واسط انجام میدهد عدم پذیرش توسط ثبتکنندگان بینالمللی و یا ثبتکننده.Ir نسبت به ثبت و یا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه گروه پرسیس نخواهد کرد.
13.6 خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عملآورده و گروه پرسیس در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید گروه پرسیس و مراجع ذیصلاح ایرانی و بینالمللی آن دامنه را مسدود نموده و به رأی مراجع و یا قوانین بینالمللی عمل مینماید.
فصل 14: ضوابط خاص میزبانی
14.1 گروه پرسیس مسئولیتی در قبال تحویل دادههای موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از FTP خواهد بود.
14.2 گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی خریدار و یا download اطلاعات وی بهصورت رایگان ندارد.
14.3 گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به نصب نرمافزار برای خریدار بهصورت رایگان ندارد.
14.4 گروه پرسیس تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی میکند ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنایی داشته و گروه پرسیس مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهرهبرداری صحیح از سرویس ندارد.
فصل 15: ضوابط خاص اجاره سرور اختصاصی
15.1 گروه پرسیس مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلامشده باشد.
15.2 گروه پرسیس تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور میگردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته درصورتیکه بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی طبق فاکتورهای IDC از خریدار اخذ خواهد شد.
15.3 مالک تجهیزات و سختافزار سرور اختصاصی، گروه پرسیس است و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب بروز حقی برای خریدار نمیگردد.
15.4 در صورت بروز مشکل سختافزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود خریدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی گروه پرسیس بوده و گروه پرسیس پس از اطلاع موظف به تعویض سختافزار معیوب بهصورت رایگان است.
فصل 16: سایر ضوابط خاص
16.1 خریدار موظف است سرویسهایی که نزد گروه پرسیس تمدید مینماید را ازنظر تمدید شدن کنترل نموده و در صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط گروه پرسیس، حداکثر 7 روز تقویمی پس از زمان انقضاء مراتب را کتباً به مقام مسئول و یا واحد شکایات ارسال نماید.
16.2 توافقات خاص تنها بهصورت کتبی و با مهرو امضاء مجاز گروه پرسیس معتبر خواهد بود و توافقات با کارکنان بهصورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است.
16.3 خریدار موظف است تحویل، تطابق و اجرای صحیح سرویس خریداریشده را کنترل نماید.
16.4 گروه پرسیس هیچ مسئولیتی برای به دست آوردن دامنه ازدسترفته و یا اطلاعات حذفشده از روی سرورهای میزبانی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت.
16.5 مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس و کنترل آنها بر عهده خریدار است لیکن گروه پرسیس، انقضاء سرویسهای خریدار را از 1 ماه قبل از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری مینماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای گروه پرسیس ایجاد نخواهد کرد.
16.6 وضعیت اعتبار، فهرست سرویسها و پرداختهای خریدار در حساب کاربری وی در پرتال کاربران قرار دارد و همواره وی میتواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.
16.7 مدتزمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات گروه پرسیس، بررسی جرائم و اعمال تشخیص کارشناسی به مدتزمان سرویسدهی افزوده نمیگردد.
16.8 امکان دریافت هرگونه سرویس هدیه و یا کمکهزینههای پیشبینیشده در برخی از سرویسها تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده هزینه آن بهحساب کاربری خریدار واریز نمیشود.
فصل 17: نسخه پشتیبان (Backup)
17.1 بهطورکلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از دادهها و فایلها با خود خریداران بوده و همه خریداران میبایست پشتیبان کلیه دادههای موردنیاز خود را درجایی غیر از تجهیزات و سرورهای گروه پرسیس نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو پشتیبان هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و گروه پرسیس در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
17.2 مسئولیت پشتیبان گرفتن در سرویسهای سرورهای اختصاصی صرفاً به عهده خود خریدار است و گروه پرسیس در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد
17.3 گروه پرسیس جهت امنیت بیشتر، از کلیه از فایلهای خریداران بهصورت ماهیانه نسخه پشتیبان تهیه میکند. این نسخه پشتیبان حداکثر تا 1 ماه نگهداری خواهد شد. نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی ms sql server بهصورت ماهیانه گرفته میشود و یک هفته نگهداری میشود. گروه پرسیس تعهدی نسبت به صحت و کارکرد این نسخهها ندارد.
17.4 تمام نسخههای پشتیبان بر روی محلی خارج از دسترسی خریدار نگهداری میشود.
17.5 گروه پرسیس تعهدی نسبت به ارائه رایگان دادههای موجود در آرشیوهای خود به خریدار ندارد.
17.6 گروه پرسیس هیچگونه مسئولیتی در مورد صحت نسخه پشتیبان و بروز بودن آنها را ندارد.
فصل 18: شرایط و قوانین مالی
18.1 نحوه پرداخت در پرتال کاربران درجشده است. بهطور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
18.2 خریدار موظف است پرداخت خود را بهطور نقدی و یا در وجه حسابهای اعلامشده در پرتال کاربران بپردازد. در شرایطی که گروه پرسیس در راستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدتدار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فوراً اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلامشده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تأخیر در وصول اسناد، پیگیریهای حقوقی، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بود ضمناً در اینگونه موارد گروه پرسیس حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان موردتوافق وصول نشده را باطل نموده و خسارات وارده بر گروه پرسیس و هزینه سرویس را از آن کسر نماید.
18.3 به دلیل محدودیتهای نگهداری دادههای حسابداری، فیش بانکی و یا حوالهای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورتحساب، تنها تا 6 ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
18.4 گروه پرسیس، حق تأمین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تأخیر در پرداخت و سایر هزینههای خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و درصورتیکه خریدار فوراً به اخطار اعلامشده از سوی گروه پرسیس توجه ننماید حق هرگونه اعتراض بعدی را از خود سلب مینماید لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات گروه پرسیس به مدت سرویسدهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس بر عهده خریدار است.
18.5 درصورتیکه گروه پرسیس تشخیص دهد هر یک از سرویسها و یا کالای خریداریشده یک خریدار درزمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانیتر و یا هر مورد هزینهبر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورداستفاده وی قرارگرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر و یا زمان طولانیتر دست پیداکرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفهای آن را از خریدار دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری است و گروه پرسیس حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهیهای خریدار خواهد داشت.
18.6 گروه پرسیس برای گسترش خدمات و افزایش سرویسدهی به خریداران خود در بازههای مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع بهابرگهای خرید مینماید. لازم به ذکر است که گروه پرسیس در پذیرش و یا عدم پذیرش این بهابرگها در بازههای تخفیف و ایام خاص مختار است.
18.7 برای خرید یک سرویس میزبانی و یا یک بسته نرمافزاری امکان پذیرش بیش از یک بن وجود ندارد.
18.8 هیچیک از کمکهزینهها و خدمات مازاد بستهها قابلتبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نیست.
18.9 بازگشت پول:
18.9.1 کلیه سرویسهای گروه پرسیس بهاستثنای سرویسهای اعلامشده در زیر دارای 7 روز ضمانت برگشت وجه از زمان پرداخت است.
سرویسهایی که ضمانت برگشت پول ندارند عبارتاند از:
- کلیه هزینههای مربوط به خدمات دومین (ثبت، انتقال و تمدید)
- سرویسهای سرور اختصاصی و تجهیزات و خدمات جانبی مرتبط با آنها (مانند فایروال، مانیتورینگ، مدیریت سرور و …)
- سرویسهای میزبانی اختصاصی
- خدمات ساعتی حضور کارشناس
18.9.2 ضمانت برگشت وجه تنها در 7 روز اول سرویسهای جدید ارائه میشود. تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمیشود.
18.9.3 پس از پایان مدت ضمانت برگشت وجه، هیچگونه درخواستی مبنی بر برگشت پول مسموع نخواهد بود.
18.9.4 برگشت پول با درخواست کتبی مالک تنها با حضور وی یا نماینده قانونی او در محل گروه پرسیس یا از طریق اعلام یک شمارهحساب بانکی توسط خریدار و واریز اینترنتی به آن حساب از طریق سیستم اینترنتی پس از کسر هزینههای قرارداد شامل هزینه پیک (درصورتیکه وجه توسط پیک دریافت شده باشد) و یا هزینه کارمزد بانکی و هزینه امور فنی، مالی و اداری معادل 20% ممکن است.
18.10 بدهیها:
18.10.1 گروه پرسیس با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهیهای معوق حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی خریدار را داشته و میتواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن بهکل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر گروه پرسیس) کسر نماید.
18.10.2 گروه پرسیس برای هر روز تأخیر خریدار در تسویه بدهیها، خسارات و یا جرائم و امثالهم معادل 10%، خسارت بهصورت روزانه منظورمی نماید که بهطور یکجا و در هنگام تسویه بدهی، خریدار موظف به تسویه مجموع آن خواهد بود.
18.11 جرائم:
18.11.1 گروه پرسیس حق دریافت هزینه برای تأخیر مشتری در تمدید بهموقع سرویسهای دامنه میزبانی و امثالهم را خواهد داشت.
18.11.2 گروه پرسیس حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.
18.12 مدتزمان اعتبار قیمت ارائهشده فاکتور و صورتحسابها، 7 روز از تاریخ صدور خواهد بود.
فصل 19: فورس ماژور
گروه پرسیس هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. بااینحال در صورت بروز چنین مواردی گروه پرسیس تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد را مینماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد.
تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.
فصل 20: انقضاء و تمدید خدمات
تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین گروه پرسیس مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و دادههای خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.
فصل 21: پذیرش مواد توافقنامه و ضوابط
با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت گروه پرسیس، خریدار مواد توافقنامه و ضوابط گروه پرسیس را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.
فصل 22: رویه حفاظت
گروه پرسیس در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث و یا استفاده تبلیغاتی را ندارد و تنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص موردتقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابلرؤیت بودن برای عموم از این قاعده مستثنا است.
فصل 23: خسارت و رفع مسئولیت
23.1 خدمات گروه پرسیس به همان شکلی که هستند ارائه میشوند و هیچگونه تضمین صریح و ضمنی شامل آنها نمیگردد. ضمناً هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بیعیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمیشود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای گروه پرسیس که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار میباشند. گروه پرسیس هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمیپردازد. گروه پرسیس تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن دادهها روی سرور) نخواهد بود.
23.2 سقف خسارات اثباتشده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و گروه پرسیس هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.
فصل 24: سلب اختیار
عدم اجرای بخشی از ضوابط و مواد توافقنامه گروه پرسیس نسبت به خریدار یا دیگران بهمنزله سلب حق اجرای مواد توافقنامه از گروه پرسیس نیست.